teisipäev, 11. oktoober 2016

Anna lugu...

"Khmmm... roni nüüd ilusasti toolile ja teeme sinust mõned pildid!"
"Ahahh."
"Mul on siin üks mõnus tass, äkki võtad selle ilusti käte-jalgade vahele. Ma arvan, et kui sa tahad kunagi baleriiniks saada, siis peaks see tekst seal tassil sind kõnetama - no seal on kirjas, et peaksid liikuma oma unistuste täitmise poole!"
"Ei see kruus on mu jaoks suur... Ma ei suuda seda tõsta. Mulle meeldivad hoopis maasikad selle väikse tassi peal. Selle maasikatega kruusi poole ma oleks küll nõus liikuma. Need maasikad inspireerivad mind palju rohkem. Ma ei tea sellest unistuste liigutamisest veel midagi arvata. Võin ma võtta selle väiksema kruusi palun?"



"...pole päris sinu tassike teed?"
"Teed? Kas me hakkame teed jooma? Ma loodan ikka, et piparmündi oma!"
Anna plaksutab käekesi ja jääb neid nukralt silmitsema:
"Vaata, millised musklid mul on!... Ma tahaks siiski õppida balletti... praegu ma näen välja nagu riistvõimleja või see, kes neid kange tõstab... tead küll. Palun, kas ma ei saaks veidi peenemaid käsivarsi?... ja kuhu see piparmünditee siis jäi?"
"Meega?"
"Absoluutselt... ma arvan, et ma tahaksin balletis tantsida mesilase osa. Mesilased on nunnud... neil on tiivad ja tarud. Nad on kasulikud. Muidu kõik tahavad luike tantsida... nagu Anna Pavlova. Aga mina tahan ikka mesilast... Mesilaste kuninganna Anna... Selle jaoks on vaja muuseas krooni ka, kui sa ei teadnud. Sest kuidas muidu on aru saada, et ma olen kuninganna, mitte mingi tavaline mumm."
"Ma koon sulle selle krooni... ära üldse muretse. Aga esialgu heegeldasin Sulle hoopistükkis paruka, mis näeb välja nagu sibulapoisi soeng... "
 "No kas sa ei võiks siis seda juba rohkem mesilase sarnaseks kammida... nagu Stellal... ja üldsegi on mul vaja pikemaid juukseid, kui Stellal, sest mul on ju vaja teha krunni. See kõik on selle mesilase tantsu tarvis - nüüd mul on sellised ilusad ümarad käed, et ma saan keerutada nii palju kui vaja... no isegi nii kiiresti, et jalad peaaegu ei puutugi maad - nagu mesimummu lend! Ja kõik näevad eemalt, et ma olen baleriin, mitte kangitõstja tüdruk, kes jõusaalis ainult trenni teeb..."

 "Esialgu saad ikka väikesed patsibeebid ainult... pikema juukse installeerime veidi hiljem. Mulle jällegi näiteks need tillukesed patsid meeldivad väga...
Äkki istud siin siiski veel lendamise asemel ja proovime kleiti?... hmmm... neid ilusaid nööpe võiks siiski olla kaks... ja kindlasti saad sa alla äärde ka ühe muheda valge satsi...
Ma usun, et sul on vaja ka tuduülikonda - mitte küll mesimummu tantsu jaoks, pigem ikka magamiseks. Kuigi kui me hästi otsime, leiame sulle sobiva kanga, mis toob mesimummulised unenäod!"
"Ooooooo! See riie meeldib mulle väga!  Aga need juba on kellegi tuduriided? Ja need on hirmus suured - seal magan nagu magamiskotis! Äkki võlud väiksemaks?"
"Need olid ühe pisipõnni tudukad varem. Ei ole vaja võluda - kääridest ja õmblusmasinast täiesti piisab. Muidugi tuleb veel leida mõni trukk ja ehk tilluke teistmoodi trikk asja juurde... Ja ennekõike on selle jaoks vaja aega...oehhh"
"Ja AEGA ei ole sul ju ilmaski rohkem, kui viis minutit korraga... oehhh tõepoolest... see aja leidmise jutt teeb mu alati natuke nukraks, sest nii tundub mulle, et ma ei saa IIIALGi nii valmis, et lõpuks Elsaga kohtuda. Kas ma selle aasta jooksul ikka saan valmis?"
"Ära palun kurvasta, ma võtan ennast käsile! Ja usun, et ikka selle aasta jooksul te kohtute. Ja kui mitte täna õhtuks, siis üheks selle nädala õhtuks on sul nii mesimummuliste unenägude tudukad kui ka pikad juuksed olemas."

 ...
"Hehh - tõepoolest on need tuduprillid hädavajalikud! Iga tõsist trenni tegev baleriin vajab ju ohtralt ilu-und. Ma olen kuulnud, et magamine teeb ilusaks... Ma isegi usun, et sellises mesimummulises tuduülikonnas magades saan ma palju paremini oma mesimummutantusu selgeks. Kas täna öösel võib jänkuissi mu kaissu tulla? Tuduprillidega on hirmus pime magada ja kahekesi on julgem..."
"No pigem tõmba need tuduprillid päevaseks lõunauneks pähe! Aga jänkuissi hea meelega tudub su kaisus, kui mõni pisipõnnidest teda täna voodisse ei kraba. Ta on seltskondlik kõdijänes - nii et ära ehmata, kui ta une ajal sind ka natuke juhtub käpaga kõdistama."
 ...
"Tere hommikust Anna! Mis sa lippad siin ringi nagu porgand! Naba on veel valmis vaja nõeluda - tule teeme selle kähku ära! Ma tegin eile sulle karbi ka... Elsa juurde minekuks saad sinna sisse ka kõik oma riided kaasa võtta ja siis on reis lihtsam. See on nagu täiesti sinu enda ilu-une karp. Ja su loendamatud riidehilbud ei lähe ka siis nii lihtsalt kaduma. Proovime?"
"No mitte ilma uue nabata! Ja see karp on ju üüratult suur, kas tõesti mul on nii palju riideid või ruumi vaja? Või tuleb Stella ka kaasa?
Äkki aitad nüüd otsid kõik mu riided ka kokku, et ma saaks valida, millises kostüümis Elsaga kohtuda... Ma ise ikka armastan seda mesilase ülikonda kõige rohkem... Sa vist aimasid seda? Miks muidu on sellel südame kujuline tasku?"

 "Aimasin-aimasin... Elsa juurde asud sa siiski teele üksinda ja ma ikka arvan, et ehk paneme kleidi... Esimene kohtumine tuduülikonnas jätab sinust mulje nagu suurest unimütsist.... ja ma usun, et Elsa pigem plaanib sinuga mängida. Ehkki hea käitumise korral võetakse sind ööseks ka ehk kaissu. Sa oled ju mõnusalt pehme ning kaisutatav."
"Eitea... kas siis ikka paneme selle satsiga kleidi, mitte selle, millega ma hakkan baleriinina mesilasetantsu keerutama? No ja seda krooni oleks ju kahju karbis laiaks magada...."


"Jah - selle kootud pitsilise kleidiga võid oma mesimummutantsu teha, kroon peas, kui tuju tuleb... kuigi sul on ka peenemat sorti viskoosist retuusid trenni tarbeks. No sellisteks päevadeks, kus sa tahad teha keerulisemat trenni, milles ei ole niiväga sitsi-satsi ja krooni vaja - näiteks harjutada hundirattaid või peapealseismist. Ma usun, et Elsale meeldib su valge satsiga kleit ka, sest ta ise soovis sulle sellist. Mäletad?"
"Ei mäleta... Mind ju siis ei olnud veel, aga aita siis nüüd see kleit mulle selga ilusti panna ja ma hea meelega läheks juba karpi ära Elsaga kohtumist ootama. Kogu see sehkendamine on ju juba NIII KAUA aega võtnud."




Anna on loodud inspireerituna waldorfnukkudest - tema õmblemiseks on kasutatud kvaliteetset šveitsi puuvillast nukutrikotaaži ning kvaliteetseid Gütermanni ning Coatsi niite. Anna on ca 50cm pikkune suur istuv nukk, kellel on nõelvilditud näojooned, käed ning jalad on õlast-puusast selliselt keha külge õmmeldud, et neid saab lihtsamaks riietumiseks ning mänguks liigutada. Annal on väike modelleeritud pepu, naba ning õmblusega kujundatud põlve-luupekseliigesed, täidiseks on kasutatud meie oma talu mahelammaste pestud-kraasitud villa. Näojooned on hoolikalt nõelvilditud - silmade, suu ning kulmude tikkimiseks on kasutatud puuvillaseid tikkimisniite.
Anna juuksed on valmistatud DollyMo Brushable Mohair nukujuukselõngast - heegeldatud parukale on kinnitatud kahe "karva" kaupa pikemad juuksed.
Anna garderoob koosneb alljärgnevatest esemetest:
 - Valge satsiga puuvillane roosamummuline puuvillasest Tilda kangast kelit, mis on kahe trukiga seljalt kinnitatav, ees kaunistuseks kaks kirssidega nööpi, vooder taaskasutusbatistist,
- Kootud/heegeldatud roosades ja valgetes toonides eest nööbitav baleriinikleidike, kasutatud luksuslike alpaka ja alpaka/siidi segulõngu, kleidikesel on  pitsist õmmeldud õlapaelad ning heegeldatud ja tagant sõlmitav vööpael,
- poolpikk tüllist satsiga alus-seelik, mis sobib mõlema kleidi all kandimseks,
- viskooosi/elastaani segusest kangajäägist kirjud retuusid, millel on kummivärvel,
- mahekangast puuvillane lühikeste puhv-varrukatega batistpluusike, mis kinnitatav seljalt kolme väikse trukiga ning alläärest kaunistatud puuvillapitsiga,
- taaskasutuskangast puuvillane kolmeosaline tuduülikond: pluus kinnitatav eest kolme trukiga ja püksid kummivärvli ning väikese südametaskuga, lisaks uneprillid, mis on vooderdatud taaskasutuskangaga,
- kootud pitsiline mereroheline õlasall luksuslikust alpaka-siidi segulõngast,
- kootud meriinolõngast mereroheline kroon-peapael,
- kootud alpakalõngast papud, mis on ääristatud roosa alpaka-siidi seguse lõngaga ning kinnitatavad nööbiga,
- taaskasutuskangast õmmeldud pitsiga ääristatud aluspüksid ning kauplusest ostetud pitsiäärisega puuvillased beebisokid.
Rõivaste õmblemiseks vajalikud lõiked ning kudumismustrid on ise kujundatud/täiendatud.
Lisaks on Annaga kaasas ka tema loo fotodega illustreeritud väljatrükk, väike kotike koduaia ürtidega, mis peaks eemale peletama koid ning ka tükike põsepunakangast jumestuse värskendamiseks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar